سمعك سالمندان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

 

پیرگوشی چیست؟
روند سالمندی، منجر به انواعی از کاهش شنوایی وابسته به افزایش سن یا پیرگوشی میگردد. به علت مشکلات متفاوت متابولیک، اختلالات عروقی و خونرسانی، مشکلات عصبی و … سلول ها و گیرنده های حساس دستگاه شنوایی یا اعصاب مربوط به دستگاه شنوایی، دچار آتروفی یا اختلالات ساختاری-عملکردی شده و لذا فرد در دریافت و پردازش محرکات شنیداری دچار اختلال و انواعی از کم شنوایی میگردد.
برخی از شایع ترین انواع کم شنوایی ناشی از سن یا پیرگوشی، شامل پیرگوشی حسی، پیرگوشی عصبی، پیرگوشی مکانیکی، پیرگوشی استریال و پیرگوشی متابولیک می باشد که مناسب ترین راهکار درمانی-توانبخشی پیشنهاد شده برای حل مشکلات شنوایی در این رده سنی سمعک است. باید توجه داشت که در صورت آسیب گیرنده های حساس شنوایی (سلول های مویی حلزون گوش) یا عصب شنوایی، شیوه های دارویی یا درمان های جراحی کاربردی نداشته و به منظور کاهش مشکلات شنوایی این افراد، تجویز سمعک های متناسب با نیازهای این قشر، بسیار حیاتی است.

 

لزوم کاربرد به موقع سمعک در سالمندان چیست؟
با توجه به اینکه در این رده سنی، فعالیت های شغلی عموم افراد تا حدی کاسته شده و گاها سطح تعاملات و ارتباطات اجتماعی این افراد کاهش می یابد، چنانچه به واسطه کاهش شنوایی، تعاملات دوستانه و خانوادگی این افراد نیز محدود و محدودتر شود و تمایلشان به شرکت در تعاملات گفتاری در جمع دوستان و خانواده کاهش یابد، آن گاه شانس بروز مشکلات شناختی چون کاهش توجه و زوال عقلی و اختلالات حافظه ای، آلزایمر، کاهش سرعت پردازش های شنوایی و مغزی و … در این عزیزان، به سرعت افزایش یافته و تحقیقات، تفاوت بارزی بین سالمندان مبتلا به پیرگوشی که از خدمات به موقع تجویز و تنظیم سمعک بهره مند شده اند را در مقایسه با گروه مشابهی که از سمعک و وسایل کمک شنیداری استفاده نکرده اند، نشان داده است.

غربالگری شنوایی در سالمندان:
این عنوان که در سال های اخیر در کشورهای پیشرفته مدنظر قرار گرفته و در کشور ما نیز تاکید روزافزونی بر اهمیت آن میشود، به معنای لزوم بررسی های دوره ای شنوایی در سالمندان، تشخیص به موقع کاهش شنوایی، بررسی روند افزایش و پیشروندگی کاهش شنوایی متناسب با سن و در نهایت توانبخشی و تجویز به موقع وسایل کمک شنیداری مناسب برای هر فرد می باشد. زمان مناسب برای مراجعه به متخصص شنوایی شناس، بستگی به سابقه شغلی این افراد، سابقه فعالیت در محیط های پرسروصدا، سن شروع اختلالات شنوایی در خانواده، استفاده از داروهای اتوتوکسیک و دارای عوارض جانبی بر سیستم شنوایی، بیماری های همراه چون فشارخون بالا و دیابت و مشکلات کلیوی و مشکلات قلبی-عروقی و … داشته و گاهی نیاز به شروع بررسی حتی قبل از سن ۶۰ سالگی و سپس ارزیابی های دوره ای سالیانه وجود دارد.

اختلالات پردازش شنوایی مرکزی در سالمندان:
مورد مهم دیگری که این گروه، توانبخشی های شنوایی و سمعک سالمندان را از سایر گروه های مبتلا به کاهش شنوایی، متمایز میسازد، شیوع اختلالات پردازش شنوایی همراه با درجات مختلف کاهش شنوایی و حتی گاهی با آستانه های شنوایی هنجار در سالمندان است. از جمله مهمترین اختلالات پردازش شنوایی شایع در سالمندان میتوان به اختلالات درک گفتار در حضور نویز، اختلالات توجه شنوایی در آزمون های دایکوتیک و مشکلاتی در مکان یابی صوتی اشاره کرد که همگی درک گفتار به ویژه در موقعیت های پرچالش را در سالمندان دچار مشکل و اختلال میسازد. شناسایی و توانبخشی شنیداری ساده اما بسیار کارای این اختلالات در سالمندان که از سوی متخصصان شنوایی شناس فعال در این حوزه انجام میپذیرد، به بهبود توانمندی های شنیداری سالمندان و حتی بهبود کارایی سمعک ها در سالمندان، کمک شایان توجهی میکند و این گروه از مراجعان و کاربران سمعک را ویژه و متمایز می سازد.

سمعک سالمندان:
همانطور که اشاره شد این گروه نیاز به گزینه های تجویزی و تنظیمی ویژه ای دارند. حتی در انتخاب سایز مناسب سمعک در سالمندان نیز باید به توانمندی های حرکتی و مهارت های ظریف دستی آنها دقت کرده و در تجویز سمعک های داخل گوشی و نامرئی با سایزهای کوچک و باتری های کوچک با طول عمر کوتاه، احتیاط کرده و در صورت لزوم از سمعک های پشت گوشی ظریف با امکانات ویژه ای چون میکروفون های جهت دار و دارای گزینه های مکان یابی برای سمعک گم شده در سمعک های وایرلس و تجویز مواردی مثل سمعک های هوشمند یا سمعک های دارای گزینه های صوت درمانی برای وزوز گوش (با توجه به شیوع بالای شکایت از وزوز گوش در سالمندان)، توجه لازم را مبذول داشت

قیمت سمعک سالمندان نیز بسته به نوع تکنولوژی سمعک متنوع می باشد , برای مشاهده قیمت انواع سمعک سالمندان بلتون می توانید صفحه لیست قیمت انواع سمعک بلتون را مشاهده نمائید .

.
شنوایی شناس، مناسب ترین فرد برای در نظر گرفتن تمامی این موارد و ارائه تجویز و تنظیم بهینه برای سمعک سالمندان است که تمامی این نکات را برای هرکاربر با توجه به توانایی های حرکتی، شناختی، شنوایی وی و درنظر گرفتن نیازهای شنیداری و ارتباطی را لحاظ میکند.
متخصصین کمپانی بلتون به خود می بالند که همواره در طراحی و ارائه تکنولوژی ها و وسایل جانبی کمک شنیداری برای این گروه سنی، پیشتاز بوده اند و نیازهای شنیداری سالمندان را با ارائه گزینه های تنظیمی ویژه سمعک سالمندان، در طول بیش از ۷۵سال سابقه کاری، پاسخگو بوده و یکی از برندهای بسیار شناخته شده جهانی در حوزه سمعک سالمندان هستند که رضایت کاربران، بالاترین افتخار و عامل دلگرمی این کمپانی و تیم تحقیقاتی آنها در راستای پیشرفت روزافزون تکنولوژی های متناسب با نیاز این گروه خاص بوده است. بلتون ایران نیز با در اختیار داشتن محصولات پیشرفته این «برند برتر» و همکاری با شنوایی شناسان حرفه ای، همواره بهترین گزینه های تجویزی و تنظیمی سمعک سالمندان را به این عزیزان پیشنهاد و ارائه میدهد تا از صدای تک تک لحظات زندگی بهره مند گردند.

منبع:beltone-iran.




:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : admin
ت : پنج شنبه 7 شهريور 1398
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');